Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Κατερίνα Μουτσάτσου> Δεν υπήρχε ούτε στρατηγική, ούτε διαφήμιση

Από την Ελένη Λαζάρου
Το βιντεο-μανιφέστο  της Κεταρίνας Μουτσάτσου έβαλε φωτιά στο διαδίκτυο. Το είδαν εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες του internet. Πολλοί το σχολίασαν θετικά και εξίσου πολλοί αρνητικά.
Η Κατερινα μιλάει στο kano-oikonomia.gr και απαντάει σε όσους της προσάπτουν ότι η ιδέα της είναι αντιγραφη διαφήμισης καναδέζικης μπίρα αλλά και σε όσους την κατηγορούν ότι σκοπός της ήταν να κερδίσει λίγα ψίχουλα δημοσιότητας. Η ελληνίδα ηθοποιός που τα τελευταία χρόνια ζει στο Λος Άντζελες μας λέει πως σκέφτηκε να γυρίσει το γνωστό βίντεο και μας αποκαλύπτει τα σχέδιά της για το μέλλον...

-Πως σκεφθήκατε να γυρίσετε το συγκεκριμένο video;
H ιδέα γεννήθηκε στο μυαλό μου όταν παρακολουθούσα μία διαδικτυακή παρουσίαση του Peter Economidis στην διάρκεια της οποίας προβλήθηκε η διαφήμιση μίας καναδέζικης μπίρας . Μόλις είδα το  I am Canadian σκέφτηκα : πω πω !!! αυτό πρέπει να το κάνω και για την Ελλάδα γιατί είχα αντίστοιχα στερεότυπα να γκρεμίσω και σημεία αναφοράς να στηρίξω, οπότε ήταν στιγμιαία απόφαση να κάνω το video. To κείμενο γράφτηκε πολύ γρήγορα, μη σας πω ότι το έγραψα εκείνη τη στιγμή. Βλέποντάς το εκ των υστέρων ανέλυσα το κείμενο και διαπίστωσα ο,τι είχε μία λογική.  Ενώ το έγραψα από αυτό που ένιωθα , στο τέλος είχε μία λογική. Ξεκινάει γκρεμίζοντας στερεότυπα, ,μετά τονίζει τα καλά στοιχεία τα οποία μας ορίζουν ως πολιτισμό και καταλήγει στην αυτοκριτική.  Δηλαδή ναι μεν ήταν αυθόρμητη και γρήγορη η γραφή του αλλά στην ουσία έχει μία δομημένη σκέψη. Αυτό το συνειδητοποιώ τώρα , δεν το είχα καταλάβει όταν το έγραφα...
-Το video αυτό προέκυψε ως αντίδραση σε συσσωρευμένη οργή στις ύβρεις και τις συκοφαντίες που κατά καιρούς εκτοξεύονται εναντίον των Ελλήνων;
Δεν ήμουν οργισμένη ούτε πληγωμένη από τίποτα. Όταν ξέρεις ποιος είσαι δεν φοβάσαι ούτε σε νοιάζει τίποτα. Είσαι τόσο σίγουρος για τον εαυτό σου. Απλώς ήθελα να εκφράσω αυτό που είμαι και αυτό που νιώθω. Αυτό νομίζω ότι μου είχε λείψει και εμένα και μάλλον στους περισσότερους Έλληνες. Το να εκφράσουν αυτό που είναι. Οι ξένοι γνωρίζουν μόνο τα άσχημα των Ελλήνων. Τα καλά μας τα είχαν ξεχάσει και οι ίδιοι οι Έλληνες δεν είχαν τρόπο να τα κάνουν γνωστά. Εγώ βρήκα αυτόν τον τρόπο και όπως φαίνεται εκεί συνάντησα όλους τους άλλους...
-Το video προκάλεσε χιλιάδες σχόλια, θετικά αλλά και αρνητικά ...πολλοί ήταν αυτοί που σχολίασαν ότι δεν είναι πρωτότυπο αλλά αντιγραφή από το Ι am Canadian
Το format του εννοείται ότι είναι αντιγραφή και μάλιστα πιστή...εντελώς εσκεμμένα και δηλωμένο ως τέτοιο από εμένα την ίδια...Όταν ακούς κάτι τέτοιο λες πω πω τι λέτε ρε παιδιά...ανακαλύψατε την Αμερική; Αφού εγώ η ίδια σας το είπα... Αλλά αυτό είναι ένα δείγμα της σκέψης από που μπορούμε να πιαστούμε να γκρεμίσουμε κάτι...αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που βρήκανε...δηλαδή δεν το βρήκανε...εγώ τους το είπα.
-Περιμένατε ότι θα είχε τέτοια ανταπόκριση κι ότι θα προκαλούσε τόσα σχόλια;
Μέσα σε 5 μόλις μέρες το video ξεπέρασε τα 1.000.000 χτυπήματα...αυτό δεν γίνεται ούτε αν έχεις έτοιμο παγκόσμιο κοινό και είναι το πρώτο μου video δεν είχα προϋπηρεσία στο you tube εκτός από κάποια μικροπράγματα τα οποία ήταν άλλου είδους. Ήταν η πρώτη μου προσπάθεια και δεν περίμενα αυτή την ανταπόκριση με τίποτα!
-Τι μηνύματα φθάνουν σε σας;
Μηνύματα φθάνουν από παντού. Τις πρώτες μέρες τα διάβαζα όλα και απαντούσα. Η αδρεναλίνη μου είχε φθάσει στα ύψη,χτύπησε κόκκινο...διάβαζα και τα καλά και τα κακά σχόλια. Άρχισα να δίνω τη μία συνέντευξη μετά την άλλη...Μετά είπα να σταματήσω γιατί έχω και δουλειά εδώ στο Λος Άντζελες.  Αυτή η εξέλιξη με το βίντεο μου έχει βάλει δουλειά. Τώρα σκέφτομαι ποιο θα είναι το επόμενό μου video. Έκανα κι εγώ την αυτοκριτική μου. Είναι παραγωγικά πάντως και τα αρνητικά σχόλια. Είναι πολύ παραγωγικό αυτό που συμβαίνει και το έχω αγκαλιάσει.
-Κάποιοι σχολίασαν ότι ο λόγος που το κάνατε ήταν για να κερδίσετε δημοσιότητα...
-Θα το γκρεμίσω και αυτό το σχόλιο με ένα πολύ απλό επιχείρημα...Το κανάλι του you tube δεν υπήρχε ...Άρα πως μπορεί να το έκαναν για να προβληθώ; Δεν είχα ούτε έναν άνθρωπο να με ακολουθεί. Δεν υπήρχε ούτε στρατηγική ούτε διαφήμιση. Το μόνο που έκανα ήταν να το ανεβάσω στην προσωπική μου σελίδα στο facebook , κάτι που σκόπευα να επαναλαμβάνω κάθε 2-3 μέρες...αλλά δεν πρόλαβα...(γελάει)
-Τελικά τι θέμα θα έχει το επόμενο video σας;
Θα ρωτήσω το κοινό αυτό που έχει άποψη που και αντιδρά. Τι θέμα θα θελε να δει και πως να το παρουσιάσω...το σκέφτομαι ακόμη. Το τρίτο πάντως σίγουρα θα είναι ένα τραγούδι που θα ερμηνεύσω εγώ με ωραία μουσική....

http://www.kano-oikonomia.gr/
 
 http://www.kourdistoportocali.com/articles/11160.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου