Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Ποιος είναι ο Έλληνας της Ferrari που αποθέωσε ο Αλόνσο

«Δεν ξέρω πολλά από πολιτική, αλλά είναι αλήθεια... στην Ισπανία δεν είναι πολύ καλή η κατάσταση. Όμως, ένας Ισπανός, με ένα ιταλικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο από έναν Έλληνα, να νικά στη Γερμανία, είναι κάτι πολύ καλό» αναφερόμενος βέβαια στον Έλληνα Νικόλα Τομπάζη, ο οποίος είναι επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari.

Με αυτήν τη δήλωσή του, μετά την επική νίκη του στο γερμανικό GP, ο Φερνάντο Αλόνσο άφησε πολιτικά υπονοούμενα, θέλοντας με το δικό του τρόπο να σχολιάσει τα τεκταινόμενα στην ευρωζώνη.

Ποιος είναι όμως ο Έλληνας της Ferrari; O Νικόλας Τομπάζης διαπρέπει στη θέση του επικεφαλής σχεδιασμού της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari. Η ιστορία του μοιάζει με παραμύθι, γόνος καλής οικογενείας και γιός του φημισμένου αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Τομπάζη, σπουδάζει στο ΕΜΠ μηχανολόγος μηχανικός και μετά αναζητά το δρόμο του μέσα από ένα γράμμα στον Κώστα Καββαθά και τους 4Τ.

Βρίσκεται στην Αγγλία όπου κάνει μεταπτυχιακό στο Imperial College πάνω στο Aeronautical Engineering και μετά πιάνει δουλειά στη Benetton. Ύστερα από δυο πρωταθλήματα με το Σουμάχερ, οι Ρος Μπρον, Ρόρι Μπηρν πάνε στη Ferrari, παίρνοντας μαζί τους το Νικόλα.

Ο Τομπάζης αναλαμβάνει τη θέση του επικεφαλής αεροδυναμικής. Μετά από αρκετές επιτυχίες και πρωταθλήματα μεταπηδά στη McLaren το 2003. Επιστρέφει μετά από δυο χρόνια στη Ferrari όπου πλέον έχει τη θέση του επικεφαλής σχεδιασμού. Σήμερα στα 43 του χρόνια είναι οικογενειάρχης με τέσσερα παιδιά και ζει κοντά στο Μαρανέλο όπου βρίσκεται η έδρα της Ferrari.

Διαβάστε αποσπάσματα από παλαιότερη συνέντευξη του Νικόλα Τομπάζη στο «Car + Speed»:

Πώς είναι ως συνεργάτης ο Αλόνσο;
Ο Φερνάντο είναι ίσως από τους πιο καλούς team players. Εγώ δεν τον ήξερα πριν έρθει στη Ferrari. Δέθηκε πολύ γρήγορα με την ομάδα και έγινε αναπόσπαστο μέλος της. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στην καταγωγή του είναι Ισπανός και ήρθε σε Ιταλική ομάδα ή και στην προσέγγισή του. Έρχεται πολύ συχνά στο Μαρανέλο. Εκτός από πολύ καλός οδηγός – ίσως ο καλύτερος που υπάρχει – είναι πραγματικά μέσα στην ομάδα και βοηθάει λέγοντας τη γνώμη του σε διάφορα θέματα. Φυσικά δεν είναι μηχανικός δεν καταλαβαίνει πως λειτουργεί η αεροδυναμική του μονοθεσίου. Οδηγώντας το όμως μπορεί να εντοπίσει τους παράγοντες που το κάνουν αργό ή γρήγορο και το μεταφέρει με μεγάλη ακρίβεια. Απηχούν στην πραγματικότητα αυτά που λέγονται για την ικανότητά του.

Πώς σας έχει επηρεάσει ως Έλληνα η οικονομική κρίση;
Δε νομίζω ότι προσωπικά μ’ έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση, Αντίκτυπο σ’ μένα έχει το αν κερδίζουμε ή όχι στους αγώνες. Είναι αλήθεια ότι η χώρα μας βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής σ’ όλο τον πλανήτη. Ακούω πολλά σχόλια αρνητικά και αυτό είναι οδυνηρό. Προσωπικά δε μ’ έχει επηρεάσει.

Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θέλει να ακολουθήσει τα βήματά σας;
Είναι μια απόφαση καθοριστικής σημασίας. Εμπεριέχει πολλούς άλλους παράγοντες εκτός από το καθαρό εργασιακό κομμάτι. Για παράδειγμα πρέπει να αποφασίσεις που θα ζήσεις τη ζωή σου. Τη δουλειά μου προφανώς τη λατρεύω αλλά είναι πολύ σκληρή, σχεδόν χωρίς ωράριο και φυσικά απαιτεί να ζεις εκτός Ελλάδος. Αν θέλει κανείς να μπει στη F1 πιστεύω ότι πρέπει να έχει καλές επιδόσεις στα μαθήματα, να ασχολείται και να προσπαθεί σε κάθε πρόβλημα, να βρει την πιο απλή λύση. Τελειώνοντας το Πολυτεχνείο καλό είναι να προσπαθήσει κανείς να πάει για master στην Αγγλία σε συναφές αντικείμενο (Aeronautical, CFD) ώστε να έχει μια βάση για να βρεθεί μετά στη F1.

Θα μπορούσατε να επιστρέψετε στην Ελλάδα;
Φυσικά αγαπώ πολύ την πατρίδα μου, την επισκέπτομαι συχνά και σίγουρα κάποια στιγμή θέλω να επιστρέψω. Αλλά θα χρειαστεί να βρω κάποιο άλλο επάγγελμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου