Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο θα κάνει τη χώρα πιο ελκυστική για επενδύσεις, λέει ο Π. Τζωρτζάκης...

Το μορφότυπο του ηλεκτρονικού τιμολογίου παρουσιάστηκε την Τετάρτη, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Παντελή Τζωρτζάκη, του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Χάρη Θεοχάρη, του...
γενικού γραμματέα Εμπορίου Στέφανου Κομνηνού, του διευθυντή του ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν) καθηγητή Γ. Δουκίδη και φορέων της αγοράς (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΕΒΕΑ κ.ά.).


Στην παρέμβαση του ο κ. Τζωρτζάκης είπε ότι «στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για τις ΤΠΕ και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση που παρουσιάστηκε εχθές (σ.σ. την Τρίτη), πρώτο βήμα είναι η ανάπτυξη των ενεργοποιητών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, πάνω από τους οποίους θα τρέξουν οι υπόλοιπες εφαρμογές».

«Ένας τέτοιος βασικός ενεργοποιητής για τη μείωση του κόστους, την αύξηση της διαφάνειας, την απλοποίηση των διαδικασιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, είναι και το ηλεκτρονικό τιμολόγιο» σημείωσε και προσέθεσε ότι «εκτός όμως από ενεργοποιητής της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι και εργαλείο στην προσπάθεια να κάνουμε τη χώρα μας πιο ανταγωνιστική, πιο φιλική και ελκυστική προς ξένες επενδύσεις».

Η διαβούλευση του μορφότυπου του ηλεκτρονικού τιμολογίου με τους φορείς θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες 15 ημέρες.

Η καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην πάταξη της φοροδιαφυγής και στον περιορισμό του φαινομένου των πλαστών και εικονικών τιμολογίων.

Όφελος έως 2,5 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις

Σύμφωνα με το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η ηλεκτρονική τιμολόγηση αναφέρεται στην ανταλλαγή ηλεκτρονικών τιμολογίων μεταξύ δύο ή περισσότερων οντοτήτων (επιχείρησης, κράτους, πολίτη) που εμπλέκονται σε μια εμπορική συναλλαγή.

Σύμφωνα με την 2001/115/EC οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ηλεκτρονική τιμολόγηση ορίζεται ως η αποστολή τιμολογίων με ηλεκτρονικά μέσα και περιλαμβάνει τη μετάδοση, αποθήκευση και ψηφιακή επεξεργασία τους.



Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία, όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα κράτη μέλη της ΕΕ, μπορούν να εκδώσουν και να ανταλλάξουν ηλεκτρονικά τιμολόγια αντικαθιστώντας τα έντυπα.

Η ανταλλαγή ηλεκτρονικών τιμολογίων τυπικά εκτελείται είτε με απευθείας αποστολή του ηλεκτρονικού τιμολογίου από τον εκδότη στον παραλήπτη του είτε, κυρίως, μέσω παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης που υποστηρίζει συνολικά τη διαχείριση των η-τιμολογίων μιας επιχείρησης διασφαλίζοντας παράλληλα τη νομιμότητα της ανταλλαγής των τιμολογίων.

Από το 2006, βάσει της σχετικής απόφασης (ΠΟΛ 1049/21-3-2006) επιτρέπεται στην Ελλάδα η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στην Ελλάδα ανταλλάσσονται συνολικά περισσότερα από 200 εκατ. τιμολόγια σε ετήσια βάσημ ενώ αρκετές επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει την ηλεκτρονική τιμολόγηση για τις μεταξύ τους συναλλαγές.

Ο όγκος των ηλεκτρονικών τιμολογίων αυξάνεται συνεχώς και αναμένεται να ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια τιμολόγια το χρόνο. Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 2,5% του συνολικού όγκου τιμολογίων (ηλεκτρονικών και μη) που υπάρχουν και διακινούνται μεταξύ των επιχειρήσεων στον ελληνικό χώρο, με 3.000 περίπου επιχειρήσεις να έχουν αξιοποιήσει τις δυνατότητες της ηλεκρονικής τιμολόγησης έως σήμερα.

Η Ελλάδα τοποθετείται σύμφωνα με επίσημα στοιχεία πάνω από το μέσο όρο των (κυρίως δυτικών) ευρωπαϊκών κρατών στο θέμα της ηλεκτρονικής ανταλλαγής τιμολογίων και έχει μια συνεχή δυναμική ανάπτυξη.

Όπως επισημαίνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, οι επιχειρήσεις που αξιοποιούν τα ηλεκτρονικά τιμολόγια ανήκουν κυρίως στην αγορά του λιανικού εμπορίου η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλο όγκο συναλλαγών και ανταλλασσόμενων τιμολογίων αντίστοιχα. Η αγορά του λιανεμπορίου εκτιμάται στα με 10-11 δισ. ευρώ και ήδη περίπου το 70-80% της αγοράς είναι συνδεδεμένο με υπηρεσίες ηλεκτρονικής ανταλλαγής παραστατικών και ειδικά τιμολογίων.

Τα οφέλη από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην ελληνική αγορά είναι σημαντικά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το δημόσιο. Το συνολικό κόστος της παραδοσιακής τιμολόγησης για τις ελληνικές επιχειρήσεις, εκτιμάται στα 3 με 4 € ανά τιμολόγιο και σε ορισμένες επιχειρήσεις ξεπερνάει τα 5 με 7 € ανά τιμολόγιο.

Εάν και το μέσο κόστος είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου φτάνει και τα 15€ ανά τιμολόγιο, το ποσό που μπορεί εξοικονομηθεί για τις ελληνικές επιχειρήσεις, από την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, εκτιμάται ότι αγγίζει το 2,5 δισ.ευρώ ετησίως, χωρίς να συνυπολογίζονται τα οικονομικά οφέλη για το δημόσιο που προκύπτουν από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του φορολογικού ελέγχου και την βελτίωση του ελέγχου που αφορά τις προμήθειες του Δημοσίου....

ΝΕΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου