Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Mercedes SLS E-Cell

Η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει και επίσημα την τεχνολογία και την απόδοση του αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης της SLS E-Cell.
Η γερμανική εταιρεία, μέσω επίσημης ανακοίνωσής της, έδωσε στη δημοσιότητα τις τεχνικές περγαμηνές των ηλεκτροκινητήρων που θα κινούν την έκδοση E-Cell της Mercedes SLS. Το εν λόγω σύστημα αποτελείται από τέσσερις «αυτόνομους» ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι βρίσκονται εγκατεστημένοι κοντά στους τροχούς του αυτοκινήτου και όχι «πάνω» σε αυτούς, προκειμένου να μειωθεί η μη-αναρτώμενη μάζα των τελευταίων.
Η όλη διάταξη, η οποία εξελίσσεται από το 2010 σε συνεργασία με την AMG, βασίζεται εν πολλοίς στην τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η Mercedes στα συστήματα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (Kinetic Energy Recovery System – KERS) μέσω της συμμετοχής της στους αγώνες της Formula 1. Σύμφωνα με την εταιρεία, η συνδυασμένη απόδοσή των τεσσάρων μονάδων ανέρχεται στα 392 kW, δηλαδή στους 533 ίππους, ενώ η ικανότητα περιστροφής τους ανέρχεται στις 12.000 σ.α.λ. Όσο για τη ροπή, η μέγιστη τιμή της ανέρχεται στα 800 Nm. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων αποτυπώνεται στα 4,0 δλ. που απαιτούνται για την ενδεικτική επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Για λόγους σύγκρισης, υπενθυμίζουμε πως η SLS AMG ολοκληρώνει την ίδια δοκιμασία σε 3,8 δλ.





Επί του πρακτέου, οι συσσωρευτές ενέργειας (12 συνολικά), οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, προκειμένου να διατηρείται χαμηλά το κέντρο βάρους, φορτίζουν κάθε φορά που η SLS E-Cell επιβραδύνει. Όπως είναι φυσικό, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται ως μόνιμα τετρακίνητο, με τον κάθε τροχό να έχει την ικανότητα να επιβραδύνει ή να επιταχύνει την περιστροφή του ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τα επίπεδα πρόσφυσης. Σε αντίθεση με την βενζινοκίνητη SLS AMG, η εμπρός ανάρτηση της E-Cell αποτελείται από μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί για διπλά ψαλίδια, ούτως ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί με επιτυχία η… υποδοχή των δύο ηλεκτροκινητήρων.

Κλείνοντας, αξίζει να προσθέσουμε πως η ηλεκτροκίνητη SLS E-Cell αναμένεται να πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας μέσα στο 2013, σε περιορισμένο ωστόσο αριθμό αντιτύπων.


 


 http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=34&art_id=14175

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου