Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

Φτιάξτο μόνος σου...πούλα το μέσω jamjar


Η οικονομική κρίση, η επιταγή πάταξης του μαζικού, αλλά και η ανάγκη της έκφρασης μέσω της δημιουργίας είναι μερικοί από τους λόγους που οδηγούν στην Ελλάδα του 2013 πολλούς νέους να στραφούν στη δημιουργία χειροποίητων αντικειμένων.

Στο παρελθόν η πώληση μπορεί να ήταν περιορισμένη καθώς τα πρότυπα που επικρατούσαν ήταν συγκεκριμένα, σήμερα όμως το χειροποίητο θεωρείται must και οι τρόποι απόκτησής του γίνονται ολοένα και πιο εύκολοι χάρη στην πρώτη ελληνική πλατφόρμα αφιερωμένη στα χειροποίητα αντικείμενα.

Οι αγορές μέσω διαδικτύου κερδίζουν σταδιακά έδαφος, το οποίο επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα πριν από λίγο καιρό από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA, βάσει των οποίων ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα για το 2013 άγγιξε τα 3,5 δισ. Ευρώ.

Οι δημιουργοί χειροποίητων αντικειμένων πλέον έχουν αποκτήσει ένα εύχρηστο εργαλείο, μια online πλατφόρμα αγοράς & πώλησης μοναδικών χειροποίητων αξεσουάρ που απαντάει στο όνομα jamjar.gr κι η οποία πατάει ως ένα βαθμό στα πρότυπα του αμερικανικού Etsy. Οι ανεξάρτητοι δημιουργοί χειροποίητων αντικειμένων έχουν την τιμητική τους και οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να διαλέξουν από μια μεγάλη ποικιλία αντικειμένων εκείνο που τους ταιριάζει καλύτερα.

Στην ουσία μιλάμε για άλλη μία ελληνική startup βασισμένη στη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Ιδρύτριες της jamjar είναι η Βέρα Παπαγγελοπούλου και η Εύα Επιτροπάκη, οι οποίες έκαναν πράξη τον περασμένο Ιούλιο την επιχειρηματική ιδέα που είχαν εδώ και ένα χρόνο στο μυαλό τους. Το εγχείρημά τους στηρίζεται αφενός στην ανάγκη των ολοένα και περισσότερων ανεξάρτητων δημιουργών να αποκτήσουν προβολή στο ευρύ κοινό, αφετέρου στη νέα αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιλέγουν μοναδικά προϊόντα σε τιμές προσιτές και δεν φοβούνται να κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω διαδικτύου.

Πώς λειτουργεί το σύστημα; Οι ανεξάρτητοι επαγγελματίες εγγραφόμενοι στην πλατφόρμα της jamjar μπορούν να αποκτήσουν το δικό τους e-shop που θα τους επιτρέψει να διαφημίσουν αλλά ταυτόχρονα και να πουλήσουν τα αντικείμενα που οι ίδιοι έχουν επιμεληθεί. Η διαδικασία είναι απλή. Οι δημιουργοί καταβάλουν ένα συμβολικό εφάπαξ κόστος εγγραφής/συμμετοχής και μια μικρή προμήθεια επί της πώλησης της τάξης του 10%, ενώ διαχειρίζονται τις πωλήσεις προκειμένου να διασφαλίζεται η νομιμότητα και η διαφάνεια των συναλλαγών.

Για να μπει κάποιος στην ομάδα της jamjar θα πρέπει σύμφωνα με τις εμπνεύστριες της πλατφόρμας τα αντικείμενά του να διακρίνονται για τα ποιοτικά και τα ανθεκτικά υλικά τους και να έχουν πρωτότυπα σχέδια. Αρχικά στέλνουν μέσω e-mail ένα δείγμα της δουλειάς τους στο jamjar@jamjar.gr ή κάνουν αίτηση συμπληρώνοντας τη σελίδα τους σε κάποιο από τα κοινωνικά δίκτυα στην αντίστοιχη φόρμα.

Αυτή τη στιγμή στο «εικονικό πολυκατάστημα» οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν στα σχεδόν 40 καταστήματα που έχουν «ανοίξει» και προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα από χειροποίητα κοσμήματα, χειροποίητα αξεσουάρ και ρούχα μέχρι παιδικά αξεσουάρ, είδη σπιτιού & τέχνης. Η αγορά μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους πληρωμής όπως κατάθεση, αντικαταβολή, πιστωτική/χρεωστική/ prepaid κάρτα ή PayPal. Υπάρχει δε συνεργασία και με την Τράπεζα Πειραιώς.

Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι αντίστοιχες ενέργειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας πηγαίνουν πολύ καλά. Τρανταχτό παράδειγμα η ελληνική πλατφόρμα της ricardo.gr, η οποία διαθέτει 28 κατηγορίες προϊόντων που αφορούν σε καινούργια, μεταχειρισμένα, ελαττωματικά και προϊόντα κάθε λογής. Η ricardo.gr απευθύνεται όχι μόνο σε ιδιώτες αλλά και σε ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα ως εναλλακτικό κανάλι πώλησης για τα προϊόντα τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου